27 Ağustos 2010

Heteroseksüelim ama hatunları kesiyorum

Bizim işin bazı hastalıkları var. Yani uzun süre yaptın mı bu işi, yaşlanınca kesin yamuluyorsun. Ne bileyim belin tutuluyor, kadınsan uzun süre ayakta kaldığın için varisin falan oluyor, kamburun çıkıyor falan filan. Bir de bizim mesleğin içine aldığı kadınlara karşı özel bir empoze sistemi çalışıyor. Bir kadın, özellikle işi masaya yumruğunu yaparak yapıyorsa, işte onu sistem ‘erkek’ olma yolunda emin adımlarla sindiriyor. Nasıl mı? İşte böyle….


İşe girersin, ilk yılında telefonda konuştuğun kişilerle ‘siz’li ‘biz’lisindir. Bir süre sonra bakarsın ki bu insanlar ‘abla ve abi’ olduklarında ziyadesi ile iletişim sağlam ve temiz oluyor. Sen de erkeklere ‘abi’ kadınlara da ‘abla’ demek sureti ile haber kaynaklarınla samimi iletişime geçersin. Bu sürecin sonrasında ise bir diğer aşamaya, ‘küfür söyleme sanatı’ aşamasına atlarsın. Gündelik yaşantısında öfkelendiğinde ufak tefek küfürleri içinden eden birisisindir ha bir de sinirlerine hakim olamayan bir hatunsundur da bu evreye geçtiğinde küfürleri sesli ve oldukça ‘sert’ etmeye başlarsın. Hani kadın olarak beceremeyeceğin tek bir şey vardır ya, küfürlere pelesenk olan, işte onu ağzından düşürmezsin yapamayacağını bile bile. Erkek arkadaşlarınla selamlaşmak için el uzatmazsın da, sırtına vurarak ‘naber abi’ dersin. Bir süre sonra onlar gibi kadınları izlemeye başlarsın , yanında bulunan erkek arkadaşına ‘Abi baksana hatuna, off off’ derken bulursun kendini. Sistemin seni yavaş yavaş ele geçirdiğini ise ancak bir erkek arkadaşının ‘Ya biraz kadın olsana’ çığlığı ile fark edersin. ‘Ulan beni siz bu hale getirdiniz’ diye yüklensen de, onların ‘Ya biz meslekte kadın istiyoruz, kadın gibi kadın. Bizden zaten çok var’ yakarışlarını dinlersin. Kulak ardı mı edersin? Zaman zaman, çünkü zaman çoktan geçmiş ve sen her yerde rahatça küfür edebilen, ağabeyleri ablaları olan hatta hatun kesen bir ‘kadın’sındır. Ya da hem Heteroseksüel hem de kadınları kesen bir varlık…

5 yorum:

hamit seçil dedi ki...

Biraz kadın olmanın kimseye zararı olmadığı gibi, kendi psikolojin açıdsından da sağlıklı bir davranış olacağı kanaatindeyim. Yaradılış gereği (ki sen buna inanmasanda) rollerimiz bize biçilmiştir ve onları uygulamakla mükellef gibi görünüyoruz. Diyeceksin ki ne oldu sana Kaş'tan yazıyorum insanın kendi için daha rahat dinleyebildiği bir kasabadan... Hem denizden rüzgar burada serin esiyor... :)

dersaadet dedi ki...

Oysa ben tırnaklarımı çıkarmış birilerini tırmalamamak için kendimi zor tutuyorum...

dersaadet dedi ki...

Oysa ben tırnaklarımı çıkarmış birilerini tırmalamamak için kendimi zor tutuyorum...

Pinky Freud dedi ki...

Futbol-spor muhabiri falan mısınız? .d

dersaadet dedi ki...

Yok be Pinky Freud, ben o futboldan anlamayan hatunlardanım:)